Naar huis, meer dan 9,5 km. Zonnig.

Om 8 u vertrokken. Afscheid genomen van la Sainte Madeleine!
Echt wel een hindernissenparcours, de weg naar huis.
We stappen te voet naar het station van Sermizelles. Niet mijn intuïtie gevolgd, daardoor een omweg gemaakt. Om 9.55 u aan het station. Oef ! Tijd om de laatste postkaartjes te schrijven.
Onze bus naar Auxerre heeft serieus vertraging. Zullen we de verbinding in Auxerre kunnen halen? Spannend … Slechts 2 haltes waar mensen zonder bagage opstappen. Goed zo! Voorbij de prehistorische grotten van Saint-Moré, voorbij Cravant. Op tijd aan het station. Proficiat voor de buschauffeur! …
Maar … trein geannuleerd. Staking in Auxerre. We moeten 2 u wachten maar krijgen wel een stempel op ons ticket waardoor we in Parijs op een andere TGV zullen mogen! Tijd voor een kebab royal voor het station.
Van Auxerre naar Paris-Bercy om 13.37 u. Dat lukt !!! Vlot met de metro naar Paris Nord geraakt ( lijn 14 St-Lazare tot Châtelet, daarna 4 Porte Clignancourt ) . In het Thalysbureau krijgen we de toelating om met de TGV van 17.25 u te vertrekken zonder garantie op een zitplaats. Toch nog een plaatsje gevonden. Alles begint te lukken vanaf nu !!! Zelfs WIFI op de Thalys ! I
Uiteindelijk slechts met 3 u vertraging in Brussel aangekomen. Waar klagen we nog over?
Met Roland lekker gegeten buiten op ons gazon. De rozen staan volop in bloei … Het is zalig thuiskomen na een mooie tocht! Dank je, Rollie voor het oneindige vertrouwen. Door jou kan ik mijn passie voor de jakobsweg ten volle beleven. De telefoontjes ’s avonds deden enorm deugd.
Dank je wel, medepelgrim om met mij op jakobspad te gaan, samen de weg uit te zoeken als we verdwaald waren en te overleggen bij praktische probleempjes, het eten voor de picknick te dragen, geduld op te brengen als ik weer eens een foto nam, of als ik bang of uitgeput was. Stap na stap kom je ver, 400 km ver. Tot Vézelay zelfs! Daar boven op de heuvel in de verte!
Tot slot: mijn ezelsbruggetje: Rocaubijustibare Epermoubaysézangsatroy ForflochabcrasaintVézelay ( Rocroi / Aubigny-les-Pothées / Justine-Herbigny / Bazancourt / Reims // Epernay / Moussy : Baye / Sézanne / Anglure / Savières / Troyes // Fôret-Chenu / Flogny-la-Chapelle / Chablis / Cravant / Saint-Moré / Vézelay )

9 gedachtes over “Naar huis, meer dan 9,5 km. Zonnig.

  1. Dikke proficiat Anne !! 400km en zoveel mooie blogs voor de volgers.
    Ben ook benieuwd naar de foto’s en je mondeling relaas….tot binnenkort eens!!

    Ter info:
    Ik (als vervanger van Jacques Perneel)ben gisteren ook om 18u20 thuis gekomen van GR16/GR12C trekking la semoisienne samen met José Acou …stuk Florenville tot Monthermé/France. Het was 60% klim up & down partijen ….zeer lastig en gevaarlijk…..niet echt trekking op paden en wegen! Ik heb 125km gedaan, José 160km ….ttz enkel meanders extra en zeer hoog risico stukken. Ik ken mijn grenzen! Tot ziens mvg Willy

    Like

  2. Goed zo anne!! Ik heb genoten van je berichtjes vooral de beschrijvingen van de natuur en ook van de ontmoetingen in een positieve mood… (Echt nodig in deze bange dagen) maar het zijn de tekstjes waarin je niet vergeet dat deze tocht een spitiuele reis is die mij getroffen hebben;
    Hartelijk en tot op een van de tochten
    Olivia
    Ps: per momenten zag ik toch maar groen van jaloezie te wezen tijdens het lezen; kon het niet helpen

    Like

  3. Dikke proficiat Anne, en erg bedankt om me te laten meegenieten van je/jullie wedervaren. Mooie beschrijvingen van natuurschoon, kunst, spiritualiteit enz. je schrijft erg onderhoudend…
    Ik probeer nog naar die tentoonstelling in Leuven te geraken, in de Vlamingenstraat, bij KADOC “El Camino. The Way Between Two Points”. kadoc.kuleuven.be
    Geertje

    Like

  4. Dikke proficiat Annie!Je mag fier zijn; je relaas was altijd zeer aangenaam om lezen, beschrijving vd natuur, de ontmoetingen…..; benieuwd naar je verhaal binnenkort!
    Hartelijke groeten.

    Like

  5. Hallo Anne. Gefeliciteerd ik vind je een kanjer. Uit ervaring weet ik dat je zo hebt genoten. Maar het is ook spannend. En heel leuk om te lezen hoe jij het hebt ervaren. Zo veel herkenbare plekken en plaatsen. Ik heb het vandaag in eenkeer uitgelezen. Je weet ook veel van de natuur. En omdat je de taal spreekt heb je noch meer contakt. Ik ga 30 augustus weer verder. Veel lieve groeten voor jullie, jij en Roland. Van Santiagoloesje

    Like

    1. Dag Loesje

      Bedankt! Ik heb dikwijls aan jou gedacht als ik aan het stappen was. Soms is het zo gemakkelijk om te verdwalen !!!! Bij Mevrouw Finot in Anglure heb ik ongeveer dezelfde foto genomen als jij bij haar Santiagoschelp op de gevel ( en de mevrouw in haar rode kamerjas – ze is 82 ,wist je dat?)
      Een mooie verderzetting voor jou vanaf 30/8 ! Bon chemin! Buen camino !
      Anne

      Like

  6. Dag Anne,
    leuk om je verslagen te lezen, ben benieuwd om foto’s te zien.
    hopelijk tot binnenkort eens op een reünie van de avondschool ??

    Like

Geef een reactie

